Vilkår & betingelser - extra - Loyalitetsprogram for autoværksteder


1. Beskrivelse af parterne


1.1 Robert Bosch A/S (“Bosch”) tilbyder autoværksteder ("Deltageren"), som sælger reservedele til biler registreret i Danmark, loyalitetsprogrammet extra ("extra").

1.2 Ved køb af Bosch-produkter, der er omfattet af programmet, kan deltageren optjene point, som kan byttes til produkter (herefter benævnt "produkter"), som Bosch tilbyder som en del af programmet. Bosch bestemmer, hvilke af sine samarbejdspartnere og produkter der inkluderes i Extra. Deltagerne vil blive informeret via e-mail, hver gang en samarbejdspartner tilslutter sig Extra eller forlader det.

1.3 Bosch har givet virksomheden Metz a/s, Skelstedet 9, dk-2950 Vedbæk, dansk virksomhedsregistreringsnummer (cvr) nr. 27171508 (herefter benævnt "Metz"), mandat til at varetage eXtras funktioner, herunder læsning af modtagne transaktioner, opdatering af Extra og besvarelse af kundespørgsmål. Metz kan bruge underleverandører til at levere disse tjenester uden at informere programdeltagerne særskilt om dette.

2. Deltageren


2.1 For at deltage i extra, skal Deltageren acceptere disse vilkår og registreres på hjemmesiden www.extra-bonus.dk. Registrering er gratis. Det er alene autoværksstedets ejer, som kan registrere sig. Det er et krav, at Deltageren er fyldt 18 år.

2.2 Eventuelle ændringer vedrørende Deltageren, skal opdateres af autoværksstedets ejer uden ophold via www.extra-bonus.dk. Bosch er ikke ansvarlig for manglende levering af produkter, som skyldes unøjagtige oplysninger om Deltageren.

2.3 Deltageren skal oplyse om sin deltagelse i extra over for den endelige køber af et Bosch-produkt, der er omfattet af extra. Deltageren har ansvaret for, at der alene ydes objektiv og saglig vejledning, således at den endelige køber får den rette kundemæssige betjening og vejledning.

3. Etablering af Deltagerens Konto


3.1 Når oplysninger om Deltageren er registreret, sendes der et bekræftelseslink til Deltagerens e-mailadresse. Deltageren vil først få adgang til extra, når linket er aktiveret, og der er oprettet et password. Det er ikke muligt at registrere point med tilbagevirkende kraft på konti, som ikke er blevet aktiveret. Dvs. at Bosch-produkter, der er købt før Deltagerens konto er aktiveret, kan der ikke optjenes point på i extra.

3.2 Alle tildelte point er Deltagerens personlige point, og kan ikke overdrages til andre.

3.3 Hver Deltager kan alene registreres med én konto. En Deltager, der driver flere virksomheder, kan registrere alle virksomheder og samle point på én konto. Deltageren skal ansøge herom ved at henvende sig til extra-servicecenteret.  

4. Password


4.1 Deltagerens konto er beskyttet af et password. Deltageren skal sikre sig, at ingen andre personer opnår kendskab til dette password. Hvis Deltageren har mistanke om, at en anden person har opnået kendskab til passwordet eller misbrug, er Deltageren forpligtet til uden ophold at ændre sit password og informere Metz herom pr. e-mail extra-bonus@metz.dk.

5. Tildeling og Administrering af Point


5.1 For hvert produkt, der er omfattet af programmet, og som du køber fra din valgte leverandør, tildeles der point (se listen over produkter, der er omfattet af programmet på webstedet). En oversigt over de point, der kan optjenes for køb af hver produktkategori, kan ses på webstedet. Pointværdien kan ændre sig fra tid til anden; pointværdien er den pointværdi, der gælder på købsdatoen. Efter køb af et produkt, der er omfattet af programmet, vil din valgte leverandør informere Samhammer om følgende oplysninger: 10-cifret Bosch produktnummer Antal købte enheder. På baggrund af disse oplysninger vil Samhammer (servicepartner) tilføje de tilsvarende point til din eXtra-konto. Det er muligt at optjene ekstra point ved kampagner. Sådanne kampagner har separate bindende vilkår og betingelser, som deltageren vil blive informeret om via e-mail i et separat nyhedsbrev eller via deltagerens eXtra-konto.

5.2 Deltageren kan til enhver tid se sin pointstatus via sin online-konto. Eventuelle uoverensstemmelser vedrørende nøjagtigheden eller fuldstændigheden af pointstatus skal reklameres (på en bevislig og forståelig måde, der er tilfredsstillende for Bosch) senest ved udgangen af den måned, hvor pointene er blevet registreret, enten via online-kontaktformularen eller via e-mail til extra-bonus@metz.dk. Deltageren fraskriver sig retten til at reklamere, hvis dette ikke er sket i ovennævnte form og på ovennævnte måde.

5.3 Deltageren kan optjene ekstra point i forbindelse med særlige kampagner. De nøjagtige vilkår og betingelser for hver kampagne er angivet i kampagnematerialet og på Extra.

5.4 Deltagerens point udløber to år efter udgangen af ​​det kalenderår, hvor de er blevet krediteret deltagerens konto. For eksempel vil point, der er krediteret deltagerens konto den 1. april 2015, være gyldige indtil den 31. december 2017.
 

6.Indløsning af point


6.1 Deltageren kan indløse sine point til de Produkter, der til enhver tid tilbydes på www.extra-bonus.dk. Indløsning af point til et Produkt kan ske på det tidspunkt, hvor Deltageren har samlet det nødvendige antal point. Hvor mange point, Produkterne kræver, fremgår på www.extra-bonus.dk. Er et Produkt udsolgt, vil Deltageren få besked herom pr. e-mail, og Deltageren kan vælge at få pointene tilbage på sin konto, eller vælge et andet Produkt til samme værdi..

6.2 Optjente point kan kontantindløses til 50 % af den værdi et Produkt er angivet til på www.extra-bonus.dk, Indløste point til Produkter ombyttes ikke til andre Produkter eller point.

6.3 Produkterne tildeles alene Deltageren, men Deltageren kan efterfølgende vælge at overdrage Produkterne til andre.

6.4 Deltageren er selv ansvarlig for eventuel beskatning af modtagne Produkter.

7. Levering


7.1 Levering forventes at ske inden for 3 uger efter ordreafgivelsen, men præcis leveringstidspunkt kan ikke garanteres.

7.2 Produkter leveres kun til det land, hvor autoværkstedet er registreret.

8. Reklamation


8.1 I tilfælde af mangler ved et Produkt, finder producentens vilkår anvendelse. Metz yder dog som minimum et år garanti og 2 års reklamationsret. De nærmere garanti- og reklamationsvilkår, fremgår på www.extra-bonus.dk under de enkelte Produkter. Deltageren skal reklamere skriftligt og senest 2 uger efter levering. Reklamation skal ske til Metz.

8.2 Deltageren skal på forlangende returnere Produktet, og hvis producenten erkender, at der er en mangel, kan producenten vælge at reparere eller ombytte til et nyt produkt.

8.3 Bosch indestår ikke for garantier afgivet af tredjemand, og Bosch er ikke ansvarlig i forhold til reklamationer over Produkter. Alle henvendelser vedrørende garanti og reklamation kan derfor ikke rettes mod Bosch, men alene Metz og producenten.
 

9. Ændring af vilkår, Ophør og diskvalifikation


9.1 Bosch forbeholder sig ret til at ændre disse vilkår og pointværdierne. Ændringer bliver oplyst på www.extra-bonus.dk.

9.2 Bosch kan til enhver tid og uden grund ophøre med at tilbyde extra samt opsige en Deltager for dennes deltagelse i extra.

9.3 Opsigelse fra Deltageren skal ske skriftligt til extra-bonus@metz.dk.

9.4 Brug af point skal ved opsigelse eller ved ophør af extra ske senest 14 dage efter opsigelse eller ophør. Dog vil Deltagerens point bortfalde, hvis der er tale om forfalskning af stregkoder, manglende information efterspurgt af Bosch eller returnering af et Bosch-produkt til leverandøren, efter at Deltageren har skåret stregkoden af (medmindre der er tale om reklamation).

10. Beskyttelse af persondata


10.1 I forbindelse med extra kan Bosch behandle personoplysninger om Deltageren eller dennes ansatte (f.eks. navn, adresse, e-mail og tlf.nr.) og om kundens køb og ordre (f.eks. købs- og bestillingsdata og leveringsadresse). Disse personoplysninger indsamles og behandles med henblik på håndtering af extra og kan til brug for samme formål overlades til Metz eller en anden tredjepart, som Bosch eller Metz har antaget som databehandler. Oplysningerne kan desuden videregives til analysebureauer i forbindelse med markedsundersøgelser og tilfredshedsundersøgelser.

11. Værneting og lovvalg


Enhver tvist skal afgøres efter dansk ret og anlægges ved Retten i Glostrup.

12. Kontakt


Spørgsmål til extra kan rettes til extra-bonus@metz.dk
 

Download V&B

Maj 2025